Pendidikan Berbasis Kesetaraan Gender Di Provinsi Jawa Tengah
Abstract
Keywords
Full Text:
Download Full PaperReferences
Abu, S. (2012). Konsep Pembelajaran Seni Budaya Berperspektif Gender (Study Kasus Bidang Studi Seni Tari Pada SMP di Kabupaten Kudus Provinsi Jawa Tengah). Chatarsis: Journal of Arts Education, 1(1), 1–8. Retrieved from https://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/catharsis/article/view/23
Creswell, J., & Clark, V. P. (2010). The foundations of mixed methods research. Designing and Conducting Mixed Methods Research.
Efaningrum, A. (2008). Pendidikan dan Pemajuan Perempuan: Menuju Keadilan Gender. Yogyakarta: FSP FIP UNY.
Erlin M, A. . (2017). Policy of Inclusive Education for Education for All in Indonesia. Policy & Governance Review, 1, 201–212.
Fakih, M. (1997). Analisis Gender dan Transformasi Sosial. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
H. Dewi, S. (1997). Gender ditinjau dari Perspektif Sosiologi. Jakarta: Yayasan , 1997. Jakarta: Prakarsa Yogyakarta dan Fredrich Ebert Stuffing.
Marzuki. Studi Tentang Kesetaraan Gender dalam Berbagai Aspek. Fakultas Ilmu Sosial dan Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta. (2008). Studi Tentang Kesetaraan Gender dalam Berbagai Aspek. Studi Tentang Kesetaraan Gender Dalam Berbagai Aspek, (Kelompok 18), 1–13.
Mulyasa, E. (2006). Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan: Sebuah Panduan Praktis. Bandung: remaja Rosdakarya.
Mursidah. (2013). Pendidikan Berbasis Kesetaraan dan Keadilan Gender. Muwazah, 5(2), 277–292.
Mustaqim, M. (2014). Kurikulum Pendidikan Dasar Dalam Perspektif gender A . Pendahuluan Sebagaimana dipahami bersama bahwa pendidikan meru- pakan elemen penting dalam pembangunan karakter manusia . Melalui pendidikan , manusia mengetahui , mengenal , melaksanakan tema , kaida. Edukasia : Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 9(1), 113–128.
Poernomo, B. (2016). The Implementation of Inclusive Education in Indonesia: Current Problems and. American International Journal of Social Science, 144–150.
Puspitawati, H. (2013). Konsep, Teori dan Analisi Gender. Gender Dan Keluarga: Konsep Dan Realita Di Indonesia., 4(Zeitlin 1995), 1–16. https://doi.org/10.1017/S0033583501003705
Susanti, R. D. (2015). Pendidikan Sastra Sensitif Gender : Alternatif Metode Pembelajaran Sastra Berperspektif Gender Untuk Jenjang Sekolah Dasar. PALASTREN, 8(2), 381–398.
Suwitri, S. (2008). Konsep Dasar Kebijakan Publik. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Unicef ;Bappenas. (2015). SDG’s untuk anak-anak di Indonesia: Profil Singkat Provinsi Jawa Tengah.
DOI: https://doi.org/10.21831/socia.v16i2.30213
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Ali Roziqin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
SOCIA is published by Faculty of Social Sciences, Yogyakarta State University in collaboration with HISPISI.
eISSN : 2549-9475 | pISSN : 18295797
SOCIA is abstracting, indexing, and listing in the following databases:
Suported by:
View My Stats